Friday, September 25, 2009

Sept 25, 09 - 張智成 殘骸 ("Can Hai" by Z-chen)

I've been wanting to post about this song for a while...
The first time I listened to it was on the Cathay Pacific airplane, flying from Hong Kong to Narita Airport.
Yup... even though the name of the song literally meant remnant, which sounded kind of bad luck to listen to on the plane, I still fell in love with it.
In a nutshell, it is a romantic, easy to follow ballad with a solid performance by the singer.




張智成 - 殘骸

詞:陳忠義       
曲:陳忠義

經過教堂的窗外 人們表情遺憾
百合編織著嚴肅的純白
管風琴奏著傷懷 有誰比我明白
失去一切是怎樣的感慨

真愛如今只剩殘骸 靈魂留下空洞悲哀
你離開 愛不在 像是超現實的意外
上帝若能對我慷慨 帶我飛到天國之外
擁著你 說出來 除了你不愛

為活著還是為愛 讓你絕望離開
放下這一切要多麼勇敢
愛上你並不意外 想忘記你有多難
或許要用這餘生去緬懷

真愛如今只剩殘骸 靈魂留下空洞悲哀
你離開 愛不在 像是超現實的意外
上帝若能對我慷慨 帶我飛到天國之外
擁著你 說出來 除了你不愛

如果時空能逆轉 多希望分你一半
我這一生的愉快
明知永遠不可能釋懷
至少曾經擁有你的愛

真愛如今只剩殘骸 靈魂留下空洞悲哀
你離開 愛不在 像是超現實的意外
上帝若能對我慷慨 帶我飛到天國之外

擁著你 說出來 除了你不愛
真愛如今只剩殘骸 靈魂留下空洞悲哀
你離開 愛不在 像是超現實的意外
上帝若能對我慷慨 帶我飛到天國之外
擁著你 說出來 除了你不愛

No comments:

Post a Comment